duminică, 3 noiembrie 2013

Recenzie "Fericirea începe azi" de Jamie McGuire

Fericirea începe azi este un roman de dragoste ce nu se dă înlături de la clişeele genului, însă reuşeşte să ţină captivat cititorul. Am aflat că a determinat un adevărat fenomen, comparabil cu cel al seriei Fifty Shades of Grey, aşa că am zis că merită să o citesc. Personajele din această carte au comportamente relativ anormale în situaţii puţin probabile să fie veridice, însă au o multi-dimensionalitate rară, pe care nu pot să nu o admir. Povestea este foarte bine alcătuită, capitolele se parcurg uşor şi este una dintre puţinele cărţi cu dialog abundent care chiar a avut un fir narativ pe care să îl respecte.

Problema este că personajul feminin principal - Abby Abernathy, care este şi naratoarea - ştie şi acceptă comportamentul pasiv-agresiv al lui Travis "Mad Dog" Maddox, care pe lângă faptul că are o motocicletă şi nu respectă regulile de circulaţie, mai deţine şi o atitudine de bad boy. Lucruri ce îl determină să fie exact ceea ce Abby încearcă să evite de la o posibilă legătură amoroasă. Însă are un suflet mare, o familie numeroasă şi o inteligenţă aparte, care o fac pe aceasta să se îndrăgostească iremediabil de el.

Dramele pe care le trăiesc personajele sunt mai degrabă de domeniul liceului, şi nu de facultate, iar geloziile, bătăile, băutura şi crizele nervoase sunt cireaşa de pe tort. Totuşi, reacţia pe care o are Abby într-un moment-cheie al cărţii a facut-o să scadă în ochii mei şi aproape că am ţipat la ea de frustrare. Însă trebuie să recunosc măiestria autoarei de a prezenta faptele în aşa fel încât să te facă să lecturezi în continuare despre obsesia pe care o dezvoltă Travis în jurul relaţiei cu Abby, o relaţie nesănătoasă, dar bazată pe o atracţie şi pasiune de netăgăduit.

Spre sfârşitul cărţii, Travis suferă o schimbare dramatică, ce îl face să evolueze ca personaj. Decizia impulsivă pe care o ia împreună cu Abby nu poate decât să le aducă fericirea pe care amândoi o aşteptau şi o meritau. Maturizarea poveştii lor de dragoste a determinat şi o maturizare a fiecăruia dintre ei doi, fapt ce era de aşteptat, dar care a reuşit să mă bucure să văd că happy-ending-ul mai se mai poate întâlni şi în zilele noastre.

Fericirea începe azi nu este o lectură pe care aş recomanda-o minorilor datorită elementelor erotice pe care le conţine, dar şi pentru că povestea poate fi interpretată greşit de către cititorii tineri. Cartea aceasta nu este numai despre dragoste, dar şi despre adevărata prietenie şi relaţii familiale complicate. Merită să îi acordaţi o şansă, chiar şi numai pentru a vedea dacă este o carte bună sau nu.

Citat: Ştiam din secunda în care te-am cunoscut că aveai ceva ce îmi trebuia. Dar se pare că nu era ceva ce aveai. Ci doar tu însuţi.

Titlu original: Beautiful Disaster
Autor: Jamie McGuire